29 juni, 2013

Från ett fönster i Östhammar

Igår åkte familjen och jag ut till min mormors sommarställe utanför Östhammar för att se Calle Kristiansson under Östhammars musikvecka. Idag framträdde han två låtar ut genom ett fönster under invigningen av musikveckan. Imorgon spelar han i Alunda så vi svänger in där också på vägen hem till Stockholm. För fyra år sen när Calle var med i Idol så röstade jag som en galning varje vecka, jag tycker han är så fantastiskt duktig. När hans första cover album kom ut efter Idol var jag och hängde på låset till musikaffären dagen den kom ut. Sedan dess har det varit tyst och jag har nog till visst del glömt bort hur förtjust jag var i hans röst men nu i våras släpptes hans nya album Once in Kristianopel så han åker runt lite här och där i Sverige uppfatta jag det som. Och då kunde jag ju inte låta bli när sommarstället ändå ligger så nära! Och herregud, han är ju så duktig, efter hans spelning så gick han förbi mig och min pappa och min pappa som är så himla social började prata med honom. Jag själv sa inget, dels för jag är så nervös runt människor och dels så blev jag lite stum av att stå en halvmeter ifrån en kille som jag var förälskad i när jag var 14. Men han var så trevlig och snäll så, han verkade faktiskt uppskatta att ha lite fans där(det var kanske inte mer än 100 pers på det lilla "Stortorget"). Han är en väldigt duktig sångare och en fantastisk person, har ni inte hört hans nya album så gå och gör det!

Inga kommentarer: